دسته‌بندی نشده

مشخصات گوشی A73 سامسونگ

نقد و بررسی مشخصات گوشی A73 سامسونگ

گلکسی A73، میان‌رده‌ی جذاب، خوش‌ساخت و کارآمدی است که متأسفانه با قیمتی مشابه بهترین پرچم‌دارهای اقتصادی به‌فروش می‌رسد؛ با بررسی گلکسی A73 5G همراه پارسیاتل باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A73

درحالی‌که برخی رقبا بدنه‌ای شیشه‌ای دارند، گلکسی A73 مانند گذشته از ساختار کاملاً پلاستیکی استفاده می‌کند؛ اما حداقل از نظر کیفیت ساخت و طراحی، دست‌کمی از رقبای هم‌قیمت خود ندارد؛ قطعات، بسیار محکم کنار هم جای گرفته‌اند و حتی پوشش Gorilla Glass 5 صفحه‌نمایش بدون هرگونه نوار پلاستیکی در اطرافش، به‌طور مستقیم روی فریم سوار شده است؛ موردی که عموماً در دستگاه‌های گران‌قیمت میان‌رده‌ی توانمند سامسونگ شاهد هستیم.

اگرچه با گوشی نسبتاً بزرگ ۶٫۷ اینچی طرف هستیم، در همان ابتدای کار که گلکسی A73 را به دست می‌گیرید، سبکی بدنه‌، نظرتان را به خود جلب خواهد کرد.به طوری که ۰٫۸ میلی‌متر باریک‌تر و ۲۲ گرم سبک‌تر از نسل گذشته است گوشی حس خوبی به کاربر انتقال می‌دهد؛ اما برای دسترسی به کلیدها، نوار اعلانات یا حسگر اثرانگشت باید آن را مدام در دستتان جابه‌جا کنید.

ظاهر گلکسی A73 شباهت بسیار زیادی به گلکسی A53 دارد؛ همان برآمدگی مستطیلی یکپارچه با پنل پشتی، همان فریم پلاستیکی براق و تخت، همان بدنه‌ی مات؛ انگار که گلکسی A53 را از دو طرف کشیده و ۰٫۲ اینچ بزرگ‌ترش کرده باشند. برآمدگی دوربین باعث لق‌خوردن A73 روی سطح میز می‌شود؛ اما نه به‌شدتی که از برخی گوشی‌های پرچم‌دار با دوربین‌های غول‌پیکر سراغ داریم.

گلکسی A73 در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید به‌فروش می‌رسد؛ ما مدل خاکستری گوشی را بررسی کردیم و تقریباً بر سر جذابیت و زیبایی این مدل اتفاق‌نظر داشتیم. گلکسی  A73 آثار انگشت را چندان به خود نمی‌گیرد؛ اما چربی دست روی بدنه‌ی آن برجای می‌ماند.


حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد و عملکرد دقیق و نسبتاً سریعی ارائه می‌دهد؛ اما محل حسگر کمی پایین‌تر از جایی است که بدان عادت داریم؛ به‌طوری که برای باز کردن قفل گوشی، باید دستتان را دور بدنه جابه‌جا کنید. کلیدهای فیزیکی گلکسی  A73 پلاستیکی هستند و بازخورد خوشایند دستگاه‌های پرچم‌دار را ندارند. لازم به اشاره‌کردن نیست که کره‌ای‌ها جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را نیز از گوشی میان‌رده گلکسی A73‌ حذف کرده‌اند.

گلکسی A73 همانند نسل قبل گواهی IP67 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است؛ بدین‌مفهوم که حداقل روی کاغذ، گوشی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق یک متری را تحمل کند. توجه داشته باشید که رقیب هم‌قیمتی همچون گلکسی S21 FE از گواهی IP68 بهره می‌برد

مشخصات باتری سامسونگ مدل A73، عملکرد قابل قبول

گوشی گلکسی A73 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که عملکرد آن خوب نیست. چرا؟ چون یک ساعت بازی با  Call of Duty حدود 20 درصد شارژ آن را کم می‌ کند و این درحالی است که رم گوشی خیلی درگیر نیست و اپلیکیشن خاصی روی آن نصب نیست. فقط یک بازی و چند موزیک روی این گوشی دانلود شده است؛ بنابراین می‌ توان گفت عملکرد خوبی ندارد. حالا تصور کنید تعداد زیادی اپلیکیشن را هم روی آن نصب کنید و بخواهید رم آن را درگیر کنید در طول زمان احتمالاً شارژدهی آن کمتر هم خواهد شد.

برای استفاده معمولی در یک روز کامل به‌سختی می‌ توانید از آن استفاده زیادی کنید و در استفاده معمولی رو به زیاد خیلی سخت می‌ تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. البته طوری نیست که شما را ناامید کند. شارژدهی این گوشی معمولی است و نمی‌ توان آن را نه به عنوان نقطه قوت و نه به عنوان نقطه‌ضعف در نظر گرفت.

از طرف دیگر یک آداپتور 25 واتی هم دارد و در یک بازه زمانی یک ساعته از 10 تا 90 درصد را خیلی خوب و راحت شارژ می‌ کند. فول‌ شارژ شدن تقریبا یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌ کشد و به طور کلی در بخش باتری، گوشی عملکرد معمولی دارد.

گوشی‌ های سامسونگ هم با توجه به اینکه در بلندمدت تجربه استفاده از آنها را داشتم؛ در بخش باتری بعد از مدتی افت می‌ کنند؛ بنابراین اگر باتری برای شما مهم است و از گوشی زیاد استفاده می‌ کنید احتمالا این گوشی نمی‌ تواند انتخاب اول شما باشد.

­­

بررسی صفحه نمایش A73 سامسونگ، فوق العاده باکیفیت

گلکسی A73 5G با صفحه نمایش AMOLED Plus که سامسونگ در طول سال ها آن را کامل کرده است، تجربه تماشای بسیار لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. این گوشی با تراکم ppi 393 و اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی، برای تماشای ویدیو، بازی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی لذت بخش است. طراحی صفحه نمایش مسطح با حاشیه‌های کنار متقارن است، سوراخ پانچ دوربین سلفی کمی بزرگتر از حد معمول است، اما به زودی به آن عادت می‌کنید.

قابلیت نمایش در فضای باز با این گوشی عالی است زیرا در HBM (حالت روشنایی بالا) به 800 نیت می رسد و در استفاده از تلفن در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی ندارید.

مشخصات دوربین A73، عکاسی با کیفیت فوق العاده

سامسونگ با راه اندازی دوربین چهارگانه در گلکسی A73 5G که با سنسور پرچمدار 108 مگاپیکسلی برجسته شده و با لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و همچنین یک جفت لنز 2 مگاپیکسلی که برای زوم و ماکرو استفاده می شود، به کار گرفته شده است.

این گوشی قادر است در محیط های با نور مناسب و همچنین عکس های شبانه عکس های زیبایی به ثبت برساند. این گوشی به صورت استاندارد از باینینگ پیکسل 9 مگاپیکسلی استفاده می کند، گلکسی  A73 دوربین تله‌فوتو ندارد اما شما به حسگر 108 مگاپیکسلی دسترسی دارید که برای بزرگنمایی و ثبت جزئیات بسیار کارآمد است.

با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، عکس‌های سلفی با جزئیات و کیفیت بسیار خوبی میتوانید بگیرید که به دوربین‌های گوشی های پرچمدار خیلی نزدیک است. امکان بزرگ‌نمایی در اختیارتان نمی‌گذارد اما دوربین سلفی گلکسی A73 عکس‌هایی با رنگ‌های جذاب و جزئیات رضایت‌بخش ثبت می‌کند.

فیلم‌برداری

گلکسی A73 امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه در دوربین اصلی و سلفی را به شما می‌دهد. وضوح جزییات و کنتراست در ویدیوها بسیار مطلوب است و لرزشگیر اپتیکال هم لرزش‌های ناخواسته را تا حد قابل توجهی حذف می‌کند.

امکانات گوشی گلکسی A73

گلکسی A73 از نظر امکانات تقریبا همان چیزی است که انتظار داریم بجز اینکه سامسونگ جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را حذف کرده است. دلیل این رویه احتمالا تلاش برای کاهش وزن و ضخامت گوشی تا حد ممکن بوده اما بعید است کاربران زیاد از آن خوشحال شوند.

یکی از مزایایی که در بررسی گلکسی A73 شاهدش بودیم کیفیت بالای اسپیکرها است. اسپیکرهای استریو سازگار با دالبی اتموس در دو سمت لبه قرار گرفته و صدای بلند و واضح تولید می‌کنند.

حسگر تشخیص اثر انگشت مطابق معمول در گوشی‌های سامسونگ زیر نمایشگر قرار گرفته و سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. ظاهرا سامسونگ در نزدیک کردن عملکرد سنسورهای اپتیکال به التراسونیک موفق بوده است.

لبه سمت راست میزبان کلیدهای پاور و صدا است اما لبه سمت چپ کاملا خالی است. در قسمت پایین پورت Type-C و اسپیکر اصلی و میکروفون را داریم و جالب اینجاست خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه به لبه بالایی منتقل شده است.

 

 

مزایا گلکسی A73 از دید کاربران

بدنه زیبا، سبک و باریک

گلکسی A73 سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی در خانواده گلکسی A73 است. استفاده از این گوشی حتی برای چند ساعت باعث خستگی کاربران نشده. طراحی آن هم جذاب بوده و شبیه پرچمدارهای سری S است.

دوربین اصلی و سلفی عالی

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی A73 در طول روز و شب تصاویر جذابی در حد پرچمدارهای سامسونگ ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم قدرتمند است و فیلم‌برداری 4K آن رضایت کاربران را در پی داشته است.

نمایشگر چشم نواز

کاربران از کیفیت صفحه نمایش AMOLED Plus با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز این گوشی رضایت داشته و آنرا از دلایل اصلی خرید گلکسی A73 عنوان کرده‌اند.

پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی

اگر می‌خواهید گوشی را برای چند سال بخرید گلکسی A73 از گزینه‌های ایده‌آل است. این گوشی همین حالا با اندروید ۱۲ آمده و تا اندروید ۱۶ را دریافت خواهد  کرد.

معایب گلکسی A73 سامسونگ از دید کاربران

کیفیت ساخت پایین

بدنه گوشی بر خلاف بسیاری از مدل‌های شیشه‌ای هم قیمت پلاستیکی است و کیفیت ساخت پایینی هم دارد؛ به‌گونه‌ای که با کمی فشار پنل پشتی به سمت داخل خم می‌شود.

حذف شارژر از جعبه

گلکسی A73 با وجود قیمت بسیار بالا فاقد شارژر است. پرداخت هزینه جداگانه برای شارژر اصلی و احتمال تقلبی بودن شارژر از جمله معایب گلکسی A73 است.

نبود جک هدفون

بسیاری از کاربران از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند و حالا با حذف جک هدفون چاره‌ای جز خرید مبدل Type-C ندارد که در صورت اصلی نبودن از کیفیت صدا می کاهد.

قیمت بالا

مهمترین مشکل گلکسی A73 قیمت بالاست. این گوشی تا حد زیادی همان گلکسی A52S است که دوربین بهتری دارد اما با قیمت تقریبا ۲ برابری فروخته می‌شود.

 

جمع‌بندی بررسی گلکسی A73

گلکسی A73 نسبت به نسل قبل بهبود قابل توجهی را از نظر قدرت پردازش، دوربین و طراحی تجربه کرده است. با این وجود قیمت بالا ارزش خرید آنرا تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده به شکلی که گلکسی A52S تقریبا همین امکانات را به استثنای دوربین با ۴ میلیون قیمت پایین‌تر در اختیارتان می‌گذارد.

 

­­

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *