دسته‌بندی نشده

ترفندهای عکاسی با گوشی های سامسونگ

عکسی با گوشی سامسونگ

ترفند های عکاسی با گوشی سامسونگ

وقتی برنامه دوربین گوشی خود را باز می کنید، گزینه های متنوعی را می بینید که هرکدام، یک آپشن برای عکاسی بهتر به شمار می روند. کافی است یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده و بخش هایی را تنظیم کنید، تا از نتیجه عکس هایی که می گیرید، شگفت زده شوید.

گزینه More، انتخاب های بیشتری را برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ در اختیار شما می گذارد. اگر در ابتدای مسیر عکاسی حرفه ای با موبایل باشید، احتمالا با دیدن این گزینه ها و آپشن ها کمی گیج می شوید. در ادامه هریک از قابلیت های دوربین موبایل Samsung را مفصلا بررسی می کنیم تا برای عکاسی حرفه ای، مسیر ساده تری داشته باشید.

نوار ابزار بالای دوربین موبایل سامسونگ

می توان گفت که مهم ترین گزینه ها برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ، در نوارابزار بالای صفحه برنامه آن وجود دارد. در این قسمت، به تنظیمات، فلش، تایمر، نسبت ابعاد، عکس متحرک  (Motion Photo)و افکت یا چوب جادویی دسترسی دارید که هریک از آنها به شکل زیر کار می کنند:

تنظیمات دوربین

برای عکاسی با موبایل سامسونگ به شکل حرفه ای، از تنظیمات غافل نشوید. در این بخش، گزینه های مختلفی برای ویرایش تصویربرداری و فیلم برداری وجود دارد. در کنار این گزینه ها می توانید از رزولوشن، کیفیت، انتخاب فضای ذخیره سازی، فریم ریت، فشرده ساز ویدیو، تنظیمات تایمر، صدا و دیگر موارد هم استفاده کنید.

فلش

فلش دوربین در شرایط کم یا بدون نور، به شما کمک می کند که عکس های بهتری بگیرید. در گوشی های سامسونگ، حالت های مختلفی برای استفاده از فلش تعبیه شده است تا کیفیت و وضوح عکس ها بهتر باشد. فلش روشن برای فعال کردن فلش در زمان عکسبرداری از تمامی محیط ها کاربرد دارد. با انتخاب فلش خاموش، حتی اگر نور کم باشد، فلش خاموش است. فلش اتوماتیک، فلش را زمانی که نور کافی نباشد، به صورت خودکار فعال می کند.

تایمر

ابزار کاربردی دیگر  تایمر است. با استفاده از تایمر، می توانید هنگام عکس برداری، زمان را تنظیم کنید. در حالت تایمر خاموش، تصویر و ویدیو به محض کلیک گرفته می ‌شوند. حالت ۲ ثانیه، برای زمانی است که تصاویر با تاخیر ۲ ثانیه ای ثبت شوند. در حالت 5 ثانیه، تصاویر با تاخیر 5 ثانیه ای و در حالت 10، عکس ها و فیلم ها با تاخیر 10 ثانیه ای ثبت می شوند.

 

 

 

نحوه استفاده از هایپرلپس سامسونگ

هایپرلپس در واقع همان تایم‌لپس یا مرور زمان است و شما می‌توانید با این امکان، فیلم‌های فوق سریعی مثل فیلم‌های هالیودی بگیرید. برای این کار، موبایل را ثابت و روی ابزاری مثل سه‌پایه قرار دهید و فیلم‌برداری را آغاز کنید و بعد از آن، می‌توانید چند ساعت را در چند ثانیه با سرعت بالا تماشا کنید. البته استفاده از این مود تنها به فیلم‌های هنری محدود نمی‌شود و حتی در خانه می‌توانید از آشپزی کردن و بازی با کودکان هم هایپرلپس بگیرید؛ فیلم‌هایی که این روزها خیلی در اینستاگرام پرطرفدار هستند.

 

تنظیم دوربین گوشی سامسونگ در حالت اسلوموشن

امکان بعدی، حرکت آهسته و یا همان اسلوموشن است که به شما اجازه می‌دهد جالب‌ترین لحظات زندگی را آهسته‌تر ثبت کنید. درواقع این ویژگی نقطه مقابل هایپرلپس یا تایم‌لپس است و می‌توانید از لحظات و ری اکشن‌های لحظه‌ای افراد فیلم‌های جالبی تهیه کنید.

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ در حالت پرتره

پرتره هم یکی دیگر از قابلیت‌های تنظیمات دوربین سامسونگ است که اکثراً با آن آشنا هستید. ما فقط می‌خواهیم بگوییم که چطور پرتره‌های بهتر و قشنگ‌تری در برنامه دوربین گوشی سامسونگ بگیرید: کافیست خیلی از سوژه دور نشوید، ۱ متر تا ۱.۵ متر بهترین فاصله است، بعد از آن روی سوژه ضربه بزنید، تا به موبایل کمک کنید سوژه را بهتر بشناسد و روی آن فوکوس کند؛ به همین سادگی شما یک عکس پرتره حرفه‌ای گرفتید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *